Wednesday, January 26, 2011

Love Nest

Hi there!
it's been an exhausted vacation for the recently holidays. so, this is the first hubby's bento that i made this morning. i won't say 'tired' as an excuse, but just say that my passion of bento-ing still not tune-on yet after rush hours of traveling yesterdays.
actually i intend to make 'love nest' theme. but it took a half hour it self to organize the items (i even changed the lunch box for twice! before then i got back to the first box -___-).
but here the bento :

I've made the birdies from rice maize (i put corn crumbs to the rice, so the color would be naturally yellow), then i cut some shape (for the wings and the eyes) from nori while the beak made from carrots.
I placed the healthy noodle (it's green, the color comes from green cider mustard and i seasoned it with garlic, pepper and salt with a small amount of butter)--as the nest, and i gave purple sweet potatoes with heart shape to emphasize the 'love nest' :D.
as the side dish, i fried smoke milkfish that wrapped with bread flour. then made some chopped chicken sauteed in black pepper.
last, i gave brownies as the evening snack in the other box. hopefully it's enough for his extensive day-working today. ^^v



-------
tired is no excuse!!
idealnya emang gitu sih.
tapi, just let us say it with : gelora ngebento bunda lagi belum tune on! (halah)

niatnya sih bikin tema love nest. tapiii bolak balik bingung ngeletakin isinya sampe ganti kotak makan dua kali, akhirnya balik ke kotak pertama. -_________-'

untuk birdies-nya bunda pake nasi jagung. selain menambah serat, warna jagung memberi warna kuning alami pada nasi. remahan jagung kering ini bunda dapat sewaktu liburan ke jawa timur kemarin, dan langsung bunda borong dua sak! Eh, bunda baru tau kalo beras putih itu makanan 'mati', karena beras putih yang benar-benar bergizi dan baik adalah yang baruuuu saja dilepaskan dari kulitnya. kalau yang sudah dikemas, sudah dikemana-manain, sudah teroksidasi dan kadar zat baiknya sudah sangat jauh berkurang. jadi sebenarnya jumlah nasi dari beras putih yang dimakan tidak memberi pengaruh banyak terhadap naik turunnya berat badan. terakhir, sebagai hiasan sayap dan mata, bunda gunakan nori. dan paruhnya, adalah wortel segar.

karena niatnya 'love nest' berarti paling ngga ada dua item di dalam kotak yang mencirikan keduanya dengan kuat. jadi, bunda buatkan ayah mie sehat (warnanya hijau, dari sari sawi. sekarang udah banyak kok yang dijual instant. kalaupun ngga ada, bisa buat yang sederhana banget : rendam mie kuning biasa (oke juga dengan mie kuning yang batangnya lebar, seperti fettuccine) dengan sari sawi/sayuran lain yang diinginkan dan sedikit garam sampai mengembang, lalu rebus selama 2-3 menit sampai lunak, mie siap dibumbui. tapi warnanya ngga bisa seterang yang sudah dicampurkan ke dalam adonan mienya sendiri)--sebagai alas sarangnya (yang mana ngga terlalu kelihatan -__________-'). dan rebusan ubi manis ungu yang dibentuk hati untuk menekankan pengertian 'love'nya.

lauknya adalah bandeng asap katsu (masih ingat resep katsu yang kemarin bunda bagikan? bandeng asapnya sama saja. katsu bisa dibuat dengan bahan dasar apa saja. sementara bandeng asap bento si ayah adalah oleh-oleh hasil belanja liburan kemarin), dan ayam tumis lada hitam.

camilan sore si ayah adalah brownies panggang. jangan tanya, itu oleh-oleh pemberian sahabat kok.. :D ehehehehe.

--
bento si ayah, pertama pasca liburan. ^^v

----------------------------------------------------
bento ini telah dipublikasikan pada link di bawah ini :
what's for lunch!

5 comments:

Ludicrous Mama said...

Very cute! Thanks for describing all the foods! Very helpful for new bento-ers!

Bunda zahraa said...

thank you.. :) I'm so pleased to read your comment.
is it clear enough to understand, i mean, my English script for the article?
I'm trying to make two versions of languages recently (i have to see the Google translate again--and again--for that.. ^^). hopefully my international readers could read and understand the outline of my writings.. let me know if these are good enough.. :D
nice to meet you Ludicrous Mama.. :)

Uniflame said...

These are cute :) Is that purple sweet potato, you used?

Stephanie Rempe said...

Very nice! Looks delicious too! The birds are adorable.

Bunda zahraa said...

uniflame : yes dear, it's purple sweet potato. i boiled it with small amount of salt to balance the taste.

stephanie rempe: thank you :) the birds look fat :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...